A Mazda Demio 1.3 SKYACTIV 2011. júniusban került bevezetésre Japánban. Az eredményt a mai napon hirdette ki a Tokiói székhelyű, bejegyzett nonprofit szervezet, a JAHFA. „Az év automobil technológiája” díj nyertesét a Japán Automobil Hírességek Csarnoka (JAHFA) választja ki, amely egyetemi professzorokat és kutatókat is tagjai között tudhat.
A Mazda Demio 1.3 SKYACTIV modellt az alábbiak miatt került kiválasztásra:
- Továbbfejlesztett/Javított belső égési karakterisztika, amely a belső égésű motorok
átfogó vizsgálata során került továbbfejlesztésre
- Továbbfejlesztett menetteljesítmény és jobb ár-érték arány
- Legjobb arány a vezetési élmény és a környezettudatosság viszonylatában
A Mazda Demio modellfrissített változatának áttörést jelentő SKYACTIV-G 1.3 benzinmotorja a világ legmagasabb, 14:1-es sűrítési arányával - hagyományos sorozatgyártású benzinmotorok esetében - rekordot ér el, továbbá kiemelkedő hatékonyságot nyújt, s teszi mindezt magas nyomaték és alacsony fordulatszám mellett. A kopogás kiküszöbölése érdekében – amely elkerülhetetlen a hagyományos, magas sűrítési arányú motorok esetében - a SKYACTIV-G 1.3 benzinmotor számos új technológiát alkalmaz, mint például a dugattyú tetők új különleges kialakítása, amely úgy lett kifejlesztve, hogy támogassa a tökéletes belső égést. Ugyanakkor a speciális, többfuratú befecskendezők precíz üzemanyag befecskendezés szabályzást tesznek lehetővé.
A SKYACTIV-G 1.3 benzinmotor, a Mazda egyedi ‘i-stop’ elnevezésű start-stop rendszere, valamint a fokozatmentes sebességváltó (CVT) kombinációjával Mazda Demio modellfrissítése kiemelkedő 25 km/l üzemanyag-gazdaságosságot nyújt (Japán JC08 standard szerint, amely 4 l/100 km-nek felel meg).
Forrás: Mazda Motor Hungary sajtóközlemény