A szervorendszer csöveinek belsejében leülepedő részecskék bizonyos esetekben az olajszivattyú meghibásodásához, így a rásegítés elégtelen működéséhez vezethetnek. Ekkor a műszerfalon kigyullad a szervo hibáját jelző lámpa, és az autó nehezebben kormányozható.
A rendszer elégtelen működése nem jelenti a jármű irányíthatóságának elvesztését. A kormány- rendszer mechanikai felépítése garantálja, hogy az autó továbbra is vezethető marad. A parkolás, vagy a szűk helyen történő manőverezés nehezebbé válik, de a szervo meghibásodása nem befolyásolja a vezetés biztonságát.
Az Európába érkezett információk szerint csak néhány speciális, 2007. április 2. és 2008. november 30. között gyártott modellt érint a szervizakció: a Mazda3 első generációjából az 1,6 literes MZ-CD dízel, ill. kétliteres benzinmotoros verziókat, valamint a Mazda5 1,8 ill. kétliteres MZR benzinmotoros változatait. Ez Európában összesen 40 260 Mazda3 és 30 242 Mazda5-öt jelent, Magyarországról 81 autó esik ebbe a körbe.
Az esetlegesen érintett európai járművek tulajdonosait a Mazda 2010 októberétől fogja értesíteni és kérni, hogy vegyék fel a kapcsolatot hivatalos Mazda márkaszervizükkel, hogy időpontot egyeztethessenek a szükséges ellenőrzések/alkatrészcsere elvégzésére. Az érintett autók szervorendszerét kitisztítják, lecserélik a rendszer csöveit, s új olajjal töltik fel azokat.
Ez a szerviz az ügyfelek számára térítésmentes, és kb. 90-110 percet vesz igénybe, modelltől függően.
A normál ügymenet részeként a Mazda Motor Corporation folyamatosan ellenőrzi a Mazdák minőségét, nem csak a gyártás során, hanem a használat közben is – Európában a fenti meghibásodásból eredően nem jelentettek balesetet.
Megjegyzés: a Mazda Motor Corporation önként hirdetett visszahívási akciót az észak-amerikai piacon bizonyos, EHPAS rendszerrel szerelt Mazda3 és Mazda5 modellekre.
Forrás: MMH sajtóközlemény