Növekszik a Mazda

Aktuális
2013. június 24. hétfő, 21:59 | Szerző: SzaboZE
Annak ellenére, hogy májusban az európai személyautó-autópiac visszaesése volt jellemző, a Mazda kiváló számokat ért el az új autó regisztrációban. A folyamatos negatív trendnek ellenállva a Mazda tudott a legnagyobb mértékben nőni a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva.

Múlt hónapban a Mazda-regisztrációk száma 29.8%-kal növekedett 2012 májusához képest egy olyan európai autópiacon, mely 5.9%-kal csökkent, így az 1993-as szintre esett vissza. 2013-ban mostanáig 61 600 új Mazdát regisztráltak, amely 6.9%-kal több mint 2012 hasonló időszakában. Ehhez képest az európai mutató 6.8%-kot esett. A Mazda európai piaci részesedése 1.2%-ra növekedett idáig, mely 0.2%pontos növekedés 2012-höz viszonyítva.

Ez a pozitív változás leginkább az új generációs modelleknek köszönhető. A Mazda zászlóshajóját, az új Mazda6-ot 2013 első hónapjaiban mutatták be, és a kompakt szabadidő-autó, a Mazda CX-5 is friss még. Ha Európa legnagyobb piacát tekintjük, megerősíti ezt: míg Németországban az új autók regisztrációja** 8.8%-kal csökkent eddig 2013-ban, a Mazda6 és CX-5 eladásai Németországban 63%-kal ill. 118%-kal növekedtek a tavalyi évhez képest a január-május időszakban. Egyedül májusban ez a két szám 321% és 74%. Ez a két modell együtt kiteszi a Mazda új regisztrációinak felét idáig az évben.

Mazda6 wagonMazda6 wagon

Az új Mazda6 sikeres itthon is: a bevezetés óta (február) 164 autó talált gazdára, mellyel a D-szegmensben a Top5-be került, és 7%-ot tudott magának kiszakítani a márka.

A Mazda konvenciókkal szembe menő, új generációs modelljei mindegyikében alkalmazza a SKYACTIV technológia elemeit, a vállalat elbűvölő „KODO – A Mozgás Lelke” formanyelv kíséretében. Ezek a modellek a „Fenntartható Zoom-Zoom” stratégia új szintjét jelentik, melynek keretében a Mazda olyan kompromisszum-mentes autókat gyárt, melyek kategóriavezető fogyasztást produkálnak, kevésbé terhelik a környezetet, viszont kiváló teljesítményt, kezelhetőséget és biztonságot kínálnak. A KODO dizájn és a Jinba Ittai érzés (ló és lovas egysége, melyet a legendás MX-5 kormánya mögött érez az ember) sikeres kombinációjával számos díjat és összehasonlító tesztet nyert az új Mazda6 és a Mazda CX-5 is.

Csatasorban a hatosokCsatasorban a hatosok

„Az európai autópiac diplomatikusan fogalmazva kihívásokkal teli, így nagyon bátorító látni, hogy a kemény munka meghozza gyümölcsét” – mondta Phil J. Waring, a Mazda Motor Europe értékesítésért felelős COO-ja. „A Mazda megint profitot termel, és az új SKYACTIV modellek segítenek nekünk, hogy értékesítési számaink jól alakuljanak, és hogy fenntarthatóan növekedjünk.”

Forrás: MMH sajtóközlemény

0
Még nincs értékelés

Tartalom átvétel

Magyar Mazda Klub - Mazda közösségi webhely

Médiapartnerünk: carmania.hu