A Hirosimai Egyetem tudósai egy cellulóz-alapú polipropilén-származékkal kísérleteznek, amely elvileg lökhárítók, műszerfalak, és más burkolóelemek gyártására is alkalmas, az alapanyaga pedig bármilyen cellulóz-tartalmű növényi maradék lehet, a fűrészportól a szalmán keresztül akár az újrahasznosításra váró papírig. A Mazda azt reméli, hogy a közös fejlesztések eredményeképpen az új anyagot 2013-tól már sorozatgyártású típusokban is használhatják, egyrészt csökkentve ezzel az előállítási, és később a visszaforgatási költségeket, másrészt a gyártáshoz szükséges fosszilis alapanyagok mennyiségét.
Az autóiparban - különösképp a Mazdánál - egyre nagyobb hangsúlyt kap a környezetbarát gyártás, és az újrafelhasználhatóság kérdése ezzel is elősegítve a nyersanyagtakarékosságot - gondoljunk csak a legújabb tömegcsökkentési törekvésekre. Egyrészt a nagyobb piacokon ma már egyre komolyabb szabályoknak kell megfelelni, másrészt a költségek csökkentése felé is ez az út vezet. Épp ezért egyre gyakrabban találkozhatunk sorozatgyártású modellekben is kizárólag növényi alapanyagokból készülő kárpitokkal és biomasszából előállított műanyagokkal, amelyek hosszabb távon teljesen felválthatják a korábban használt, kőolaj-alapú anyagokat, ezzel óvva bolygónkat, és saját egészségünket is.
Forrás: http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2008.06.15.&355835