Ugyanezen időszakot tekintve a Mazda európai személyautó-piaci részesedése is nıtt 0,2
százalékponttal, 2%-ra.
“Ahogy a pénzügyi évben haladtunk előre, egyre romló piaci
feltételekkel kellett szembe néznünk” − mondta Jeff Guyton, a
Mazda Motor Europe elnök-vezérigazgatója − „ez főleg a negyedik
negyedévben jelentett kihívást számunkra. Bár nehéz megjósolni
az új pénzügyi év eladási számait, biztosak vagyunk abban, hogy a
következő 12 hónapban folytatni tudjuk a piaci részesedésünk
növelését.”
15 európai ország ért el növekedést az elmúlt pénzügyi évben (lásd táblázat alább) a
korábbi évhez képest. A Mazda Magyarországon 3200 új autót adott el, mely 3%-os
növekedés, és az eddigi második legnagyobb értékesítési volument jelenti a hazai importőr
esetében. 7 piac rekord-eredményről számolt be: Oroszországban 70 000 autót
értékesítettek, amely 21%-os növekedés. Ukrajna ugyancsak emelni tudta 7%-kal
értékesítési mennyiségét, így 7900 darabbal zárta az évet. Három piac, Portugália (5100
darab, 2,1%-os piaci rész), Horvátország (2700 darab, 3,2%-os piaci rész) és Szlovénia
(1600 darab, 34%-os növekedés, 2,3%-os piaci rész) volumen és piaci részesedés
szempontjából ért el minden eddiginél magasabb eredményt. Fehéroroszországban 1700
Mazda talált tulajdonosára, ez 130%-os növekedés, amely minden idık
legjobbja ezen a piacon, Spanyolország pedig 1,1%-os piaci részt mondhat
magáénak.
Forrás: Mazda Motor Hungary sajtóközlemény