Verda Napok testközelből

Aktuális
2008. augusztus 9. szombat, 10:45 | Szerző: SzaboZE
Mint korábban említettük, meghívást kapott a Klub a Verda Napok rendezvényre, ahol immár 18 autós és 6 motoros klub élvezhette az eseményeket közvetlen közelből. A helyszínen 9 autóval jelentünk meg, ahol várta egy ügyességi verseny is a résztvevőket, melynek pár feladatát a Mazda Klub közössége ihlette a találkozói során.

MazdákMazdákA rendezvény lassan indult be, a helykeresés, verseny előkészítés után azonban már gördülékenyebben haladtak a dolgok. Addig is tisztogattuk az autókat és körülnéztünk a helyszínen, ahol számos autós érdekeltségű bolt, versenyistálló vonultatta fel érdekességeit. Külön vendéglátó helyszín, gyermekszórakoztató központ volt a reptéren kialakítva, időnként koncerteket hallhattunk, így aki elhozta a családot, az nyugodt lehetett, hogy a feleség is talál magának szórakozást és a gyermek se unatkozik, hála az ingyenes gyermekjátszónak. A vendéglátós árak sajnos elég magasnak mutatkoztak, gyanítom az átlagos belépőárhoz képest ezt nem meglepő. Drift bemutatóDrift bemutatóAmint áthaladtunk a szolgáltatókon, egy darab betonpályát találtunk, itt driftbemutatókkal múlattuk az időt, amelyen az Rx-7-tel és RX-8-cal versenyző Just Drift Team is megmutatta magát. Megtekinthettük két BMW gumidurranásig tartó bemutatóját és pár pillanatig egy RX-8-as driftautót is üdvözölhettünk a pályán. Korábban tűzoltósági bemutató is volt a helyszínen, de arról sajnos lemaradtunk, így már csak a jobb sorsa érdemes Lada roncs teteme árulkodott a korábbi eseményekről. De kanyarodjunk vissza a klubéletre a helyszínen.

Tolatás vontatmánnyalTolatás vontatmánnyalAz első ügyességi játék egy SAAB 900-zal teljesítendő tolatás volt egy U alakú pályán. A dolgot nehezítendő a jármű kapott vontatmányt is, így egészen kalandos helyzetet teremtve a vezetők és a szemlélődők számára. Volt olyan próbálkozás, amely során veszélyben éreztük mind a járművet, mind a pályát, de összeségében mindenki végigjutott a kijelölt útvonalon. Csapatunkból Debreceni Zoltán (Zolo)1 perc 12 másodperces eredménnyel végzett, Nagy Gábor (Gebriel) pedig 54 másodperccel, ami egy ismeretlen autóval és a rajta csüngő teherrel szerintem igen jó eredmény. A legjobb eredmény ezeknek körülbelül a fele-háromnegyede volt, amelyet egy vontatmányok terén tapasztalt résztvevő teljesített, a legrosszabb megközelítette a 10 percet.

A második felvonást a Mazda Klub szállította, a klubon belül már jól ismert vakvezetést. A vezető a már fent említett, számára eddig ismeretlen autóval 7 méteres távolságból indul és vakon közelít meg egy műanyag rudat. A "vakságról" egy átláthatatlan szemüveg gondoskodik, melyet gondosan lefestettünk. Külön érdekesség, hogy a második helyezett egy hölgy lett a Carstyling részlegről.

HajításHajításMiután több-kevesebb rúdrongálás megtörtént tehát, következett a motorblokk dobás. Ha jól láttam valami kiszuperált motorkerékpár blokkját próbálták a dobóemberek minél messzebb hajítani, így megfigyelhettünk több alakzatot, már-már művészi hatású előkészületekkel. Az eredményt az eszköz földet érésének pontján mért távolság jelentette. A nagy dobálásban több műanyag rúd feláldozta magát, de nem ereménytelenül, mivel a végső harc több felvonásban valahol 9.5 méteren dúlt 2 erős fiatalember közt. A 4. feladat szintén a Mazda Klubos berkekből ismerős pénzreállás volt. A helyszín adottságai azonban a kivitelezhetőséget jócskán megnehezítették, így jobb híján a pénzérme a fűbe került, így csupán a 20-as leérkezési helyének emléke volt a versenyző összes támpontja, esetleg figyelhette a nézőket, kinek mennyire torzul az arca a művelet láttán. A mázlista itt is egy hölgy volt, így az eredmény során ismét megemlékezhettünk arról, hogy a női részleg is jól teljesít a vezetés terén.

Emberi erővelEmberi erővelAz utolsó feladat egy meglehetősen életszerű Fiat X1/9 emberi erővel való mozgatását jelentette. Miután a 3 fős csapatok nevezése megtörtént, az így két lóerővel rendelkező kis autót az anyósülésről terelgette a harmadik versenyző. A dolog pikantériája az volt, hogy a tolóerők és a vezető összehangolt munkát igényelt, mivel a pálya meglehetősen kanyargósra sikeredett. Ha tehát a vezető elszúrt egy kanyart, azzal meg is pecséltelte a próbálkozás sorsát. Egy-egy csapat több alkalommal is javíthatott az eredményen. BojkottBojkottA versenyt némiképpen bojkottálta egy modellhölgy fotózása, így gyanítom a résztvevők sok esetben csak a célbaérést láthatták és annak időeredményét akceptálták.A Mazda Klub 2 csapattal is indult (Zolo, Máté, Norbicsek illetve Norbicsek, Gebriel és jómagam) melyből az utóbbi második nekifutásra 33 másodperces eredményével a 3. helyezést ért el. Az első helyezett 29, a második 30 másodperc alatt teljesítette többszöri próbálkozás után a feladatot.

Az autótoláson elért 3. helyezést mindhárom csapattárs esetében egy-egy bunjee jumping lehetőséggel büntette meg az este 8-kor kezdődött eredményhirdetésen Winkler Róbert, a második helyezettek Drift Taxi lehetőséget, míg az első helyezett csapat Statoil ajándékcsomagot zsebelhetett be. A klubtársak nagylelkű felajánlása révén így Zolo aznap összesen 4 alkalommal rugaszkodhatott el a bunjee jumping darujának tetejéről.


Sötétedéskor Zolo combo ugrása után megcsodáltuk a klubtagok autóinak egyedi fényeit és megállapítottuk, hogy jól mulattunk a rendezvényen és Zolo ebédje is bent maradt a helyén. Ezúton is köszönjük a meghívást!

5
Átlag: 5 (1 értékelés)

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Gebriel képe
Gebriel
2008-08-10 vasárnap, 18:16
 

Jó nap volt.
A tolatóversenyen jó magam is idultam és 54 másodperces eredménnyel végeztem. :D

Zolo egyik ugrásának videója:

http://www.indavideo.hu/video/Verda_napok_2008_Zolo_klubtars_nagy_ugrasa...

SzaboZE képe
SzaboZE
2008-08-10 vasárnap, 18:26
 

Elnézést kifelejtettem, pótoltam!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Tartalom átvétel

Magyar Mazda Klub - Mazda közösségi webhely

Médiapartnerünk: carmania.hu