0. nap - keresem az ideális első autót

Blogbejegyzés
2011. június 14. kedd, 19:49 | Szerző: kpapp76
Cimkék:
2010. novemberében megváltam 21 éves Honda (dominator 650) túra enduromtól, mert úgy döntöttem, hogy 13 év motorozás után itt az idő, hogy autóba üljek és kipróbáljam a vezetés eme élményét is.

Elsőként a jogosítvány megszerzése volt a cél, melyet 2011 május végére sikeresen le is tettem. Inkább nem mennék az oktatás és eme piac rejtelmeibe.. maradjunk annyiba, hogy dupla annyiba került nekem, mint amire alapból kiírták.

De már rutin és forgalmi órák után mélyen bújtam a használtautó hirdetéseket. A cél a következő volt, mint első autó:
- 300e környéke
- 100 LE felett
- japán modell
- tartós forma
- kulturált, esztétikus belső tér
- és a legfőbb, hogy ne legyen lelakott, agyonhajszolt
(elsősorban hosszabb utakra, hisz a motort sem városban használtam)

így jutottam el a IX. kerületbe egy magánszemélyhez - hozzáteszem addig elment vagy 4-5 típus az orrom előtt. 9 éve gondos gazda volt, saját szervizkönyvet vezetett a megvásárlástól, tankolásait az utolsó cseppig feljegyezte, és hetedik éve ugyanazon szervizbe vitte az autót.

a szervizkönyv és a szervizes elmondása alapján egy vezérműszíj csere aktuális, illetve egy általános korrózióvédelem. vizsga 2012 januárig.
Autó megnéz, beül, próbakör, némi beszélgetés, egyeztetés a szervizessel, rá két napra már saját lábán hoztam haza. egy vezérműszíj csere szükségeltetik, olajcsere a szervizkönyv alapján 1500 km-el ezelőtt, aksi még nincs egy éves.

My Old Lady : 1991-es Mazda 626 2.0i. 4WS GT (DOHC motorral)
140LE, abs, klíma, elektromos tükrök, ablakok, napfénytető. tempomat, mindenfelé állítható ülések, nagy csomagtartó...egyszóval amit 20 évvel ezelőtt bele lehetett pakolni egy autóba, az ebben benne van. okok a bőrülésektől eltekintve. de a bőrt pótolja a négykerék kormányzás.

Kicsit tartottam tőle, hogy majd jóval nagyobb plusz költségbe fog ez kerülni, de most, hogy tudom mi ez és miképpen tud viselkedni a jármű tőle, azt mondom, hogy nemérdekel. Az autó lendületes fordulása , a sávváltás dinamikája, a parkolás könnyítése az ami amolyan "MASTERCARD" érzés. nagy sebességnél meg úgy viselkedik már, mint egy két kerék kormányzott.

2011 május végén életem első autójával, friss jogosítvánnyal parkoltam le a ház előtt.

0
Még nincs értékelés

mazda626_01mazda626_02mazda626_03mazda626_04
Tartalom átvétel

Magyar Mazda Klub - Mazda közösségi webhely

Médiapartnerünk: carmania.hu