1. nap - Az autó megismerése

Blogbejegyzés
2011. június 14. kedd, 20:17 | Szerző: kpapp76
Cimkék:
Új napra virradt. Lázas sietséggel rohantam az utcára, hogy vajh túlélte-e az első éjszakát a belvárosban. Ott volt ahol leparkoltam. Horpadás, karcolás nélkül.

Az eladó volt olyan rendes, hogy jó 3/4 tankkal, kiporszívózva, kitakarítva adta át nekem az autót. Ezúton is köszönöm neki. Pofám nem volt alkudni az árból.

Párommal egy könnyed Bp-Esztergom-Bp utat jelöltünk ki elsőnek. Dorog felé oda és Visegrád felé vissza. Cirka 120 km.

De előbb nézzük csak meg közelebbről az autót:

- A jobb hátulja horpasztva van. (Előző tulaj egy Tescozás közben letolatta a kis idomot)
- a bal hátsó kerékív korrodált (ősszel csere szükségleltetik)
- napfénytetőn apró korroziók, és egy kis lyuk (szintén ősszel csere, valszínű olcsóbb lesz egy új napfénytető "lemez", mint javíttatni, majd az ebay - vagy Ti - megmondjátok)
- bal oldali ajtók belsején apró rozsdafoltok, szintén őszi várományos.
- nyári gumik olyan 80%-osak
- a fényezésen felverődés nyomok itt-ott, de összességében egyáltalán nem szükséges az új fény:-)
- motor hangja zéró, de olyannyira, hogy alapjáraton nem is hallani. Ha a rádió megy, akkor a fordulatszámmérőről tudom, hogy megy a kocsi:)

nézzük a belsejét:
- tempomat nem működik (előző tulaj és a szervizes is megerősített benne, hogy fogalmuk nincs miért, valami elektromos hiba lehet, de nem találták meg az okát. na majd én!:-)
- vezető oldali ülés szövete a bal könyöknél foszlásnak indult
- klíma gázcserés (hálistennek a kapcsolatok, szülinapra kapom ajándékba!:-)
- benzinmutató alsó harmadban nem mutatja helyesen a "tartalmat". állítólag valami rugó van megszakadva. visszajelző lámpa tökéletesen müx.

nézzük a pozitívumokat:
- futómű tökéltes, négykerék kormányzás működése hibátlan
- fékek rendben, abs dolgozik ha kell
- kormány tökéletes, szervo visít ha kell, no recsegés, ropogás
- lámpák, elektronika hibátlan
- ablaktörlők, spricnik szintén
- műszerfalon minden led működik
- váltó mint a vaj

Az autó összeségében igencsak rendben van. 20 éves kora ellenére már most észrevettem az útszéli pillantásokat.

Autórádió bekapcs, mami és én beköt, autó irányba.

Az autó imádja a kanyarokat. Dinamikájába máris beleszerettem. Mindig is szerettem a motorral is kihúzni a kanyarból a vasat. Hát ez az autó is könyörög érte. Első nap nem mertem meghúzni a "fülét", így a max sebességünk 120 km/h volt (mint említettem friss jogsis vagyok!:D) de azt 3200-es fordulatszámon majdnemhogy hang nélkül. A 140 LE simán visszaköszön ha kell. Megharapja az aszfaltot gyorsításnál, a kerekek is kipörögnek ha az ember a gázba tapos. Bár nem vágyom erre az érzésre igazán, de jó tudni, hogy számíthatok a benne lakozó erőre ha majd valamikor meg kell oldani valamit.

Utazó sebességnél nincs zavaró csörgés, csatoggás, kopogás, sem műszaki, sem pedig belsőtérből. Klímát épp csak kipróbálásra bekapcsoluk, és pár percen belül ablak lehúz és kikapcs. Szerintem simán deresre fújja a belsejét ha kell:-)

Első - ismerkedős - utunk igencsak sikeres volt. Elsőre beleszerettem. Jelen pillanatban úgy vagyok vele, hogy ha pénzem lenne új autóra (akár többtízmilliósra is) akkor is ezt venném meg. Bár ebben benne van az is, hogy szeretem a régi dolgokat, ahol a mérnököket még nem váltották fel a számítógépek és a formavilág még agyagasztalon készült, nem pedig valami 3D-s programban.

A volt tulajnak üzenem, hogy jó kezekbe került az autója. Úgy vigyázok majd rá, ahogy ő tette, és ha anyagilag megtehetem majd, akkor velem öregszik és megy "OT"-be.

0
Még nincs értékelés

Tartalom átvétel

Magyar Mazda Klub - Mazda közösségi webhely

Médiapartnerünk: carmania.hu