koncepció

A Mazda SHINARI koncepcióautó egy tisztán négyajtós, négyüléses sportkupé-tanulmány, amely tökéletesen kifejezi a ’KODO – A mozgás lelke’ formatervezési elvet, végtelenül elegáns és kecses formában. A japán shinari szó a lenyűgöző ellenerőnek azt az erőteljes, de rugalmas megjelenési formáját jelöli, amely nagyszilárdságú anyagok, amilyen az acél vagy a bambusz, csavarásakor vagy hajlításakor lép fel.
Egy, a jövő tendenciáját bemutató Mazda tanulmány jelenik meg a 2009-es Los Angelesi Autószalon dizájnversenyének (youthmobile 2030) keretében – egy olyan elektro-sportkupé, melyet a vásárlók terveztek számítógépükön és melyet a Mazda előírásaik szerint valósítana meg. A trend megállíthatatlan: a vásárlók a weben és számítógépük segítségével tervezik meg a megvásárlandó termékeket, saját kívánságaik és elképzeléseik szerint.
Úgy tűnik a Mazda is belátta, hogy nem elég az autó motorjának a hatásfokát javítani, a karosszériát könnyíteni, start-stop rendszert használni, az egyre szigorúbb kibocsátási normák teljesítéséhez hibrid rendszerre lesz szükség. A Honda és a Toyota több mint egy évtizede fejleszt, a Mazda szerint behozható a hátrány.
Nem hivatalos információk szerint a Mazda nem állította le a sportautó fejlesztéseket, így talán már a közeljövőben megújulhat az RX-8. Korábban is feltételezhető volt, hogy az RX-7 után támadt űrt be kell tölteni valamivel, így valószínűsíthető, hogy lesz új RX-7, az RX-8 meg felfele kacsintgatva RX-9-essé formálódik át.
Korábban beszámoltunk a Párizsban megnyitott kiállításról, ahol bemutatkozott a Mazda legújabb koncepcióautója is a Mazda Kiyora. A kiállításról található néhány élő fotó az interneten, ezt szeretném megosztani az olvasókkal.
Mint arról korábban hírt adtunk, a Párizsi Motor Show keretén belül mutatkozott be a Mazda új koncepcióautója, a Kiyora, több más újdonsággal együtt. A rendezvény keretén belül bőséges részleteket közölt a gyártó az új fejlesztésekkel kapcsolatban. Ahogyan azt előre jelezte a gyártó, a környezetvédelem és a vezetési élmény a fejlesztések fő irányvonala.
A 2008-as Párizsi Motor Show kiállításon fog debütálni a Mazda legújabb koncepcióautója, a Mazda Kiyora. Az október 2-től 19-ig tartó rendezvényt megfelelő alkalomnak találta a gyártó, hogy az első napon 12:15-kor felfedje legújabb városi kisautó elképzelését egy sajtókonferencia keretében.
Bemutatták az idei moszkvai nemzetközi autókiállításon a már korábban fókuszba került Kazamai tanulmányautót és ennek kapcsán néhány adatot is elérhetővé tett a gyártó. A Mazdánál előfordul, hogy egy tanulmányautó mozgóképes is, nem csak kiállítási tárgyként funkciónál, ez most sincs másképpen.
Korábbi cikkemben beszámoltam az ezredfordulóig elkészített összes kísérleti modellről, most beletekinthetünk, hogy mit hozott a Mazda tervezőasztalára az új évezred. Újabb izgalmas modellek, új várakozások és meglepetések - lássuk hát a tényeket. A cikk folyamatosan bővül - kronológikus sorrendben, mivel az összes modell még nem került feldolgozásra.
Az alábbiakban szeretném végigvezetni az olvasót a Mazda történelmén a bemutatott prototípusokról gyűjtött képek és információk segítségével. Korábban említettem, hogy megnyílt a Mazda múzeumban két időszakos kiállítás is augusztusban, ennek keretén belül is találkozhatunk az alább leírt modellekkel.

Magyar Mazda Klub - Mazda közösségi webhely

Médiapartnerünk: carmania.hu