Mazda2

A Mazda Motor Corporation ma video üzenetben leplezte le az új Mazda2-t, mivel a mai napon hivatalosan is megkezdődött a modell következő generációjának gyártása a hirosimai gyár hofu-i telephelyén. Az új Mazda2 a márka aktuális modellkínálatának immár negyedik tagja, mely a SKYACTIV technológia elemeit használja, vonalait pedig a „KODO – A mozgás lelke” formanyelv szerint rajzolták meg.
A Mazda ügyfelek a legelégedettebb autósok közé tartoznak Németországban. A J. D. Power neves piackutató vállalat 2012-es „Gépjármű Tulajdonos Elégedettségi Felmérés “ (Vehicle Ownership Satisfaction Study 2012 - VOSS) elnevezésű autós felmérésében a Mazda márka a 78,9 %-os elégedettségi szintjével az előkelő 4. helyet szerezte meg.
A Mazda Motor Corporation’s a Mazda Demio kompakt autó modellfrissített verziójának (Európában Mazda2-ként ismert) SKYACTIV-G 1.3 benzinmotoros kivitelével, valamint a fejlesztői csapatával egyetemben elnyerte a Japán Automobil Hírességek Csarnoka (Japan Automobile Hall of Fame - JAHFA) 2011-2012-és „Az év automobil technológiája” díját.
Németországban minden évben közzéteszik a személyautók műszaki állapotát vizsgáló hatóságok eredményeit. Ez idén sem volt másként, a GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung) szeptember közepén publikálta mintegy 5 millió személyautót vizsgáló felmérésének tapasztalatait, így rangsorolva az egyes szegmensek legmegbízhatóbb modelljeit.
A Mazda az idei Párizsi Autókiállításon a környezetvédelemmel kapcsolatos üzeneteire, az alacsony fogyasztásra és a csökkentett károsanyag-kibocsátásra helyezi a hangsúlyt. A francia fővárosban ünnepli európai premierjét a könnyűépítésű, 2008-as ’Világ Év Autója’, a Mazda2 frissített változata. A városi kisautó is megkapja a Mazda-család hűtőrács-kialakítását, belterét finomabb anyagok jellemzik majd.
Egyes nem hivatalos forrásból származó hírek szerint a Mazda egy kisméretű kupé kabrió fejlesztésén fáradozik. Ez a kisautó akár a Mazda2 alapjain nyugvó CC kivitel is lehet. Egyelőre csak a találgatások és a kérdőjelek sokasodnak, az viszont biztos, hogy a piacot érdekli a modell, tekintve például a 207 CC, Nissan Micra kabrió és társai forgalmát.
Így év elején a TÜV nyilvánosságra szokta hozni a listáját, amelyen a 2-3 éves használt autók vizsgálataival kapcsolatos eredmények során rangsorolják az egyes modellek megbízhatóságát. Az idei listán a Mazda2 az előkelő második helyezést kapta az első helyen álló Toyota mögött, a Mazda3 pedig az 5. helyre férkőzött be.
Az európai kisautók szinte már kötelezően teljesítik az NCAP teszt 5 csillagos eredményét, ezen a téren zárkózik fel egyre jobban a japán autóipar is, korábban a Toyota Yaris bizonyította rátermettségét 2005-ben. Kiváló példája ennek a Mazda2 törésteszt eredménye is, ahol megmutatta a kisautó, hogy nem a méret a lényeg.
Erős vakarcs
A Mazda Motorsport Australia ráérő szabadidejében hozzányúlt a gyártó kisautójához, az 1.5 literes motorral szerelt Mazda2-höz és épített belőle egy kis méregzsákot. A helyi szinten legkedveltebb Mazda modellnek számító autócska Mazda2 Extreme elnevezése 20%-os teljesítménytöbbletet ígér.
Mazda2 a fiataloknak
A Mazda megkezdi még e hónapban a Mazda2 3 ajtós kivitelének forgalmazását Európában. A kisautó kifejezetten a fiatal sportos szemléletű vevőket próbálja a márkához vonzani és ennek érdekében természetesen mindent meg is tesz a vásárlókért. Angilában 8000 font körül indul az ára az apróságnak és 12000 fontig lehet fokozni a költségeket.

Magyar Mazda Klub - Mazda közösségi webhely

Médiapartnerünk: carmania.hu