történelem

Budapest, 2010. május 20. A 90 éves Mazda története elválaszthatatlanul kötődik az innovatív motorok és hajtásláncok technikai fejlesztéseihez. A japán gyártó még sosem bánta meg, hogy járt utat hagyott el járatlanért; hogy állandóan új, nem konvencionális megoldásokat keres, melyek távol állnak a mainstream-től. A 90 éves évforduló jó alkalom arra, hogy végignézzük a mérföldköveket.
Ebben az évben (2010) a Mazda több különleges évfordulót is ünnepel. A vállalatot 90 évvel ezelőtt hozták létre az innováció és a minőség jegyében, ill. pontosan 80 éve dolgozik a motorizált mobilitás fejlesztésén. A Toyo Cork Kogyo Kft-t 1920. január 30-án jegyezték be Hirosimában.
A 2008-as Párizsi Motor Show kiállításon fog debütálni a Mazda legújabb koncepcióautója, a Mazda Kiyora. Az október 2-től 19-ig tartó rendezvényt megfelelő alkalomnak találta a gyártó, hogy az első napon 12:15-kor felfedje legújabb városi kisautó elképzelését egy sajtókonferencia keretében.
Korábbi cikkemben beszámoltam az ezredfordulóig elkészített összes kísérleti modellről, most beletekinthetünk, hogy mit hozott a Mazda tervezőasztalára az új évezred. Újabb izgalmas modellek, új várakozások és meglepetések - lássuk hát a tényeket. A cikk folyamatosan bővül - kronológikus sorrendben, mivel az összes modell még nem került feldolgozásra.
Az alábbiakban szeretném végigvezetni az olvasót a Mazda történelmén a bemutatott prototípusokról gyűjtött képek és információk segítségével. Korábban említettem, hogy megnyílt a Mazda múzeumban két időszakos kiállítás is augusztusban, ennek keretén belül is találkozhatunk az alább leírt modellekkel.

Magyar Mazda Klub - Mazda közösségi webhely

Médiapartnerünk: carmania.hu