"Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják." Sajnos ezen passzus elég széleskörűen értelmezhető és tág teret ad mind a hatóságnak, mind a vezetőközönségnek a ködlámpa használatból eredő vitára. A rendőrnek joga van megítélni, hogy a látási viszonyok indokolják-e a ködlámpa használatot, ennek megfeleően kiszabhat helyszíni bírságot, illetve kezdeményezhet eljárást. A vezetőnek ebben az esetben nem kötelező elfogadnia a büntetést, a fellebezésnek 8 napon belül helye van. Azt azonban ki lehet jelenteni, hogy olyan esetről nem tudunk, hogy a rendőr indokolt, ködös és rossz látási viszonyok közöt bírságolt volna meg autóst. Ezért figyeljünk hát oda, ha a látótávolság nem indokolja, kapcsoljuk le! Jobban jó időben nem fogunk látni, csupán kényszerű figyelmeztető villogtatásra késztetjük azon vezetőtársainkat, akiket zavar a ködlámpa fénye. A ködlámpa nem az autó diszítő fénye, hanem biztonsági felszerelés!
Rossz időben való elindulás előtt ellenőrizzük a lámpákat (a KRESZ ugyan minden egyes elindulásnál előírja ezt, de rossz időben még nagyobb a jelentősége!). Ha ezt nem tettük meg, akkor is van módszer a működés észlelésére. Piros lámpánál az előttünk álló autó fényezésén tükröződve láthatjuk a lámpáinkat. Ha csak az egyik oldalt ég vagy egyiken sem, akkor ellenőrizzük a lámpát! A ködlámpákat csökkent látótávolságnál kapcsoljuk be. Célszerű lekapcsolni ilyenkor a tompított fényszórót (helyzetjelző marad!), ugyanis a ködbe alacsonyan kell bevilágítani. A ködfényszórók ezért a lehető legalacsonyabban vannak elhelyezve az autó frontján. A reflektor ilyenkor csak ront a helyzeten, hiszen a fény visszaverődik, ezzel csökken a látótávolság. Ha a látótávolság megfelelő, akkor pedig kapcsoljuk le, hogy ne zavarjunk másokat vele. Ha így teszünk nem fog a rendőr sem zaklatni minket. A ködlámpába csak szabványos E jelzéssel ellátott izzót tegyünk és figyeljünk arra, hogy az előírt teljesítménynél nagyobbal rendelkező izzót ne tegyünk be! Ha mégis megtesszük, akkor a fokozottabb hőtermelés tönkreteheti a foncsorozást, illetve megrepesztheti a lámpabúrát. Mindenkinek balesetmentes és jó látási viszonyokkal rendelkező utat kívánunk!
Be is kellene a tartani az előirást. "A ködlámpa nem az autó diszítő fénye, hanem biztonsági felszerelés!"