Mazda prototípusok és koncepciók az új évezredben

Magazin
2008. augusztus 24. vasárnap, 23:32 | Szerző: SzaboZE
Korábbi cikkemben beszámoltam az ezredfordulóig elkészített összes kísérleti modellről, most beletekinthetünk, hogy mit hozott a Mazda tervezőasztalára az új évezred. Újabb izgalmas modellek, új várakozások és meglepetések - lássuk hát a tényeket. A cikk folyamatosan bővül - kronológikus sorrendben, mivel az összes modell még nem került feldolgozásra.

2000 - Mono-Posto Concept2000 - Mono-Posto Concept2000 - Mazda Miata Mono-Posto Concept
Nagyon sok Mazda tervezőmérnök álma formálódott meg a legújabb MX-5 együléses álomkivitelében, amelyet SEMA 2000 Show-n mutattak be az észak-amerikai tervezőközpont munkájaként. Ez az első modell, amely a második generációs MX-5-ön alapul, amelyet 1998-ban bocsátott útjára a gyártó. A szokásos 1.8 literes motor 190 lóerőt teljesít, amihez további 50 lóerőt tud mozgósítani a turbóval és intercoolerrel szerelt erőforrás. Ennek birtokában 6 másodperces gyorsulást ígér 0-ról 100km/h-ra.

2000 - Mazda 626 MPS2000 - Mazda 626 MPS2000 - Mazda 626 MPS
A Mazda Performance Series (MPS) jegyében keletkezett tanulmány, amely a túraautók kategóriáját készül támadni. A Genfben bemutatott koncepcióautó 2.5 literes V6-os biturbós motorja 280 lóerőt és 392 Nm nyomatékot szolgáltat, amely több mint elég egy ilyen családi méretű autó mozgatásához. Elöl 6, hátul 4 dugattyús féknyereg biztosítja az elszabadított erők megzabolázását 345 illetve 305 mm-es féktárcsákkal.


2000 - Mazda 323 MPS2000 - Mazda 323 MPS2000 - Mazda 323 MPS
Íme az újabb kemény sportautó, amely a Genfben bemutatott 626 MPS mintájára elkészített felfrissített 323-as modell szedánján alapul. 150 lóerős 2 literes motor, lökhárítóba integrált fényszórók, hatalmas hátsó szárny jellemzik az autót. A tanulmány az észak-amerikai Racing Beat nevű céggel karöltve készült el.



2001 - Mazda MX-5 MPS2001 - Mazda MX-5 MPS2001 - Mazda MX-5 MPS
Az MPS láz az immár kihagyhatatlan roadstert is elérte, ennek jegyében keménytetőt és 195 lóerős, 196 Nm forgatónyomatékkal rendelkező motort kapott a kétüléses élményautó. Három különálló fényszóró egységből álló projektoros lámpatestre cserélték a foncsoros fényszórókat, nagyobb féktárcsákat, 17 colos felniket és feszesebb futóművet építettek a sportautóba.



2001 - Mazda MPV FC-EV2001 - Mazda MPV FC-EV2001 - Mazda MPV FC-EV
Az új évezred első közúti tesztelésen is résztvevő alternatív hajtású Mazda modellje egy széria MPV-n alapul. Üzemanyagcellás kísérlet, mely technológiája a methanol elégetésén alapult.





2001 - Secret Hideout2001 - Secret Hideout2001 - MAZDA Secret Hide Out
A B oszlop nélküli egyterű tanulmány a japán tervezők munkája. Ismét a praktikum és az ötletes megoldások kavalkádja a fókuszban. 1.3 literes I4 motorja a gazdaságosság és a lehető legcsendesebb működés jegyében készült. Az autót start gombbal és nyomó gombbal vezérelt automata váltóval is felszerelték. A retro design hódításának hatására a Mazda is merített a régmúlt időkből a modell kidolgozása során. A szögletes külső maximálisan kialakítható belső teret eredményez, így az aránylag kis méretű autóban a lehető legtöbb helyet sikerült az utastér növelésére fordítani.

2001 - Mazda RX-8 Concept2001 - Mazda RX-8 Concept2001 - Mazda RX-8 Concept
A ma ismert RX-8-hoz legközelebb álló előtanulmány, melyet Detroitban mutatott be a gyártó. A két rotoros, szívós erőforrás teljesítményét 250 lóerőre és 206 Nm-es forgatónyomatékra méretezték, a karosszéria magas torziós merevséggel rendelkezik a kardánalagút mentén végigfutó szilárd hosszirányú tartóknak köszönhetően. Érdekesség, hogy a kardántengelyt teljes egészében karbonból állították elő.

2001 - MX Sport Tourer2001 - MX Sport Tourer2001 - Mazda MX Sport Tourer
Hibrid meghajtással felépített tanulmány, az ismert B oszlop nélküli megoldással, hatalmas tetőajtóval. Városon kívül összkerekes hajtással egy 2 literes benzinmotor aktivizálódik, míg városban a hátsó kerekek meghajtását egy 40kW (108 Nm) teljesítményű elektromos motor szolgálja ki 50km/h sebességig, a fékezés energiáját a rendszer visszatáplálja az akkumulátorokba.

2002 - Mazda MPS2002 - Mazda MPS2002 - Mazda MPS
Egyidőben a Mazda6 értékesítésének megkezdésével már készen állt az MPS verzió, amely pár évvel később minimális változtatásokkal meg is jelent a kínálatban. A régóta hiányzó vérbeli családi szedán kedvelt terméke lett a gyártónak.





2002 - MX Sport Runabout2002 - MX Sport Runabout2002 - Mazda MX Sport Runabout
Egy B szegmensbe tartozó (alsóközép kategóriás) tanulmány, mely nem sokkal később a Mazda2 képében manifesztálódott Európában. Ekkor került sor az első európai gyártósor megtervezésére, így az első szériás Mazda2 modell már Valenciában készült. A koncepcióautó érdekes módon hátul is tárcsaféket kapott, illetve 1.5 literes DOHC motorral készült el.



2003 - RX-8 X-Men2003 - RX-8 X-Men2003 - Mazda RX-8 X-Men
Az ígéretes mozifilm főhösének autójaként készült el reklám jelleggel az egyedileg felruházott RX-8. A tanulmány nem több a filmes megjelenés kedvéért egy széria RX-8-on eszközölt futurisztikus sportfelszerelésnél. A tervezést a Mazdánál a FOX Studio rendelte meg egyedi tervek alapján.




2003 - Mazda Ibuki2003 - Mazda Ibuki2003 - Mazda Ibuki
Az MX-5 szériától elrugaszkodni készülő roadster tanulmány, mely előfutára a harmadik generációs kisautónak. Alacsony tömege és futurisztikus megoldásai jellemzik a modellt. MZR 1.6 literes DOHC motort kapott 6 sebességes váltóval, számos újrafelhasználható anyagból épült elöl-hátul ledes lámpákat hordozó karosszériája.




2003 - Mazda Washu2003 - Mazda Washu2003 - Mazda Washu
Családi egyterű koncepció, amely akár 6 személy számára is kényelmes befogadótérrel rendelkezik. Számos nyílászáró és ötletes megoldás segíti a variálhatóságot.






2003 - RX-8 Hydrogen RE2003 - RX-8 Hydrogen RE2003 - RX-8 Hydrogen RE
A gyártó ismét hidrogénnel hajtott Wankel motort alkalmaz alternatív meghajtásként egy RX-8-as modellben. A tipus érdekessége, hogy az autó mind benzinnel, mind hidrogénnel üzemképes, ezzel a képességgel egyedülálló a világon és hatékony átállást kecsegtet a hibrid megoldások terén.




2003 - Mazda Kusabi2003 - Mazda Kusabi2003 - Mazda Kusabi
Frankfurtban mutatkozott be a kisautó tanulmány, amely a Mazda2 alapjain nyugszik. A modell négyüléses, sportos karosszériáját egy 1.6 literes közös nyomócsöves díelmotor hajtja. A koncepcióautó mindennapi városi használatra alkalmas, kiváló menetdinamikai tulajdonságokkal rendelkező modellt testesít meg, melyet Twin-Lift ferdehátú ajtórendszere és számos új belső funkcionalitása tesz egyedivé.




2004 - Mazda MX Flexa2004 - Mazda MX Flexa2004 - Mazda MX Flexa
Családi egyterű koncepció, magasfokú variálhatósággal, a később megjelenő Karakuri üléshajtogató rendszerrel, amely a Mazda5 modellben már kézzelfogható megoldás. A tanulmány az utasok közti kapcsolatteremtést elősegítő berendezési elvet mutatja be.
A vonalak nagyrészt előrevetítik a Mazda5 formáját.




2004 - Mazda Verisa TS2004 - Mazda Verisa TS2004 - Mazda Verisa TS / Mazda MX Micro
Az MX Micro a későbbi Verisával megegyező koncepció, nem sokkal a gyártás előtt került bemutatásra. Az ebben az évben gyártásba kerülő Mazda Verisa merész változata a TS jelzéssel ellátott modell, mely gyakorlatilag egyedi fényezésével és sportos kiegészítőivel különbözik a gyártott szériamodelltől. A kései koncepció a japán Demio leváltására készült, egyedül csak az anyaországban árusították a megvalósult modellt.

2004 - Roadster Coupe2004 - Roadster Coupe2004 - Mazda Roadster Coupe
Ismét egy Miata koncepció a tervezőasztalon, ahol egy olaszos kupéformába bújt a klasszikus roadster.

5
Átlag: 5 (1 értékelés)

concept2.jpg
Tartalom átvétel

Magyar Mazda Klub - Mazda közösségi webhely

Médiapartnerünk: carmania.hu