Versenybenzin (100+) Recept!

Magazin
2008. július 31. csütörtök, 17:04 | Szerző: horompoli.gabor
Úgy gondolom, sokan vagyunk akik azt szertnék, hogy autójuk a lehető leggyorsabb legyen, és ezért sok pénzt ölnek tuningolásba (finombeállítás-hangolás)! De ez nem mindíg elég, hiszen tudunk okoskodni még, hogy méggyorsabbak legyünk. Természetesen én nem az optikai és egyéb tuningokra térek ki ezzel a cikkel.

Ebben a cikkben megosztom veletek a Versenybenzin Receptjeimet, de ne szaladjunk ennyire előre... Az autónak nem csak könnyűnek, áramvonalasnak, turbósnak, esetleg nitrósnak és még sorolhatnám hogy milyennek is kell lennie, kell a kíválló üzemanyag is, ha igazán gyorsak akarunk lenni.

Az optimális égéshez az benzin-levegő aránya legyen 1:12,5-14,7 kg/kg . A tökéletes égéshez a 1:14,7 kg/kg arány szükséges! De a növelt teljesítményhez az arány 1:12,5-13,5 kg/kg lesz a tuti. Éppen a ’chip tuning’ is erről szól, hiszen a cél az, hogy a lambda értéket az 1,0 helyett a nagyobb teljesítményhez tartozó dúsabb, 0,8-0,85 tartományba eltolni. Tehát az alap lambda érték (AFR) 1,00 vagyis 1:14,7 kg/kg de a megcélzott érték a 0,85 vagyis az 1:12,5 kg/kg!

20fokC-on mérve a levegő sűrűsége 1,2 kg/m3, a benzin sűrűsége 730 kg/m3. Valójában hamar rájövünk, hogy a furikázással mennyi levegőt is használunk el, 1 liter üzemanyaghoz több mint 10000liter levegőt égetünk el!

Mit is kell tudnia a kíváló üzemanyanak? Nos legyen magas az oktánszáma, magas az égéshője, és képes legyen a hengerben keletkező hőt gyorsan elvezetni.

Az oktánszám a benzin kompressziótűrését határozza meg! Minél magasabb a motor sűrítéseannál magasabb oktánszámú "űzemanyagot" (versenybenzin 100+)igényel. A régi háborús BMW-k sűrítése 1:6,3 volt azért mentek el mindennel. Ha kicsi az oktánszám nem az elektromos ív gyújtja meg a "keveréket", hanem öngyulladás lép fel(a motor kopogva jár).
Ebből adódóan nézzük meg egy-két 'üzemanyag'(hajtóanyag)-levegő keverési arányát, amivel némely motor képes beindulni:

Aceton 1:9,5-10,5 kg/kg
Benzol 1:11-11,5 kg/kg
Etil alkohol 1:6,5-7,5 kg/kg
Metil alkohol 1:4,5-6,5 kg/kg

Biztos sokan felvetették már a kérdést magukban: Mi a különbég a versenybenzin és azon üzemanyag között, amelyekkel a közutakon haladunk?

Lisa Lilley (Shell F1): "Annyit elárulhatok, hogy a Ferrari versenyautókba tankolt üzemanyag 99 százalékban megegyezik azzal, amit a töltőállomásokon Shell-V Power néven árulnak."
ShellShell

A mai világban vásárolhatunk versenybezint is, és nem is kell ezért messzire mennünk.
A MOL is forgalmaz saját fejlesztésű versenybenzint, melyet szívómotorokhoz és turbofeltöltős motorokhoz külön-külön optimalizált.

MOLMOL

Egy kis tudnivaló ezekről az üzemanyagokról:

MOL XTREME RACING FUEL T
Speciális alkotókból álló, ólommentes versenybenzin, melyet turbófeltöltésű, elsősorban WRC autók motorjaihoz fejlesztettek ki. Magas oktánszámú versenybenzin, melynek magas kémiailag kötött oxigén tartalmát és a gyors égést biztosító forrponttartományát a benne levő egyedi vegyületek garantálják.

MOL XTREME RACING FUEL C
Rallye, rallycross, túraautó, superbike és gokart versenygépek szívómotorjai számára optimalizált versenybenzin. Speciális komponensekből összeállított, magas oktánszámmal és magas égéshővel rendelkező ólommentes versenybenzin, amely új összetételének köszönhetően a hengertérben keletkező hőt gyorsan elvezeti, így biztosítva a még nagyobb teljesítményt a motor számára. Ajánlás: Négyütemű szívómotorokhoz, kétütemű motorokhoz kenőolaj hozzáadása szükséges.

De ha mégsem szeretnénk előre gyártott versenybenzint nyilván magas áron vásárolni, akkor megosztom veletek a Versenybenzin Receptjeimet.
Ternészetesen ezt mindenki saját felelősségére kevergesse otthon, és úgy álljon hozzá, hogy ezek az anyagok vegyszerek, és ebből adódóan veszélyesek!
És mielőtt engem szídnátok, mert az autó, amibe ez a sufni versenybenzin került megpusztult, kijelentem, hogy csak abban az esetben használja mindenki, ha biztos benne, hogy az autó képességeit nem múlja felül. Tehát megbírja.
Terészetesen pár régi barátom kipróbálta, és a véleményük csak ennyi volt: ’ @nyád, ez komoly’

Tehát íme: Versenybenzin Recept - Különleges alapanyagokból előállított versenybenzin

Oktánszám / anyag 1. / anyag 2.
99-100 / 20% Talnol / 80% 98-as Benzin
100 / 10% Aceton / 90% 98-as Benzin
100 / 20% Nitrometán / 80% Alkohol
100-101 / 25% Talnol / 75% 98-as Benzin
102-103 / 50% Benzol / 50% 98-as Benzin
102-103 / 15% Aceton / 85% 98-as Benzin
102-103 / 1 rész Talnol / 2 rész 98-as Benzin
Valójában a recept mondhatni elavult, mert amikor hozzájutottam akkor még 2006-ot írtunk, és a 98-as benzin 2007-ben megszünt! Igaz a MOl helyette kifejlesztette a MOL EVO NEO névre hallgató 99-s oktánszámú benzint. Használjuk ezt helyette, mivel a különbség elenyésző. Mégis más mint a 98-as, mert egy olyan komponenst is hozzáadnak, ami speciális technológiával előállított biokomponens. Mely azon túl, hogy megújuló alapanyagból készül, olyan tulajdonságokkal is rendelkezik, amit korábban oktánszámnövelő komponensként használtak, és a károsanyag-kibocsájtás is csökken.
És ha valakinek nem számít a márka, akkor a JET, OIL, TESCO töltőállomásokon, még kapható a 98-as benzin.
MOL EVO NEOMOL EVO NEO
Ha a normál üzemanyagokról többet szeretnétek megtudni, akkor csak klikk ide:
http://www.mazdaclub.hu/magazin/uzemanyagok

ÉgéstérÉgéstér

5
Átlag: 5 (3 értékelés)

minimum 100 oktán

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
bignor képe
bignor
2008-07-31 csütörtök, 17:25
 

Vegyészmérnök Horompoli "Lisa" Gábor:)

sógorom ralizik szamárral, mondom majd neki probáljuk ki a koktélokat.

Amúgy jó a cikk, ebben a témában még nem nagyon olvastam olvasgatni valót:)

Gebriel képe
Gebriel
2008-07-31 csütörtök, 19:33
 

Jó kis írás,kár hogy a recepteket már nem lehet megcsinálni, mivel nincs már 98 benya. :(

horompoli.gabor képe
horompoli.gabor
2008-07-31 csütörtök, 19:40
 

Na ja, éppen azon ügyködök, hogy átnézzem milyen oktánszámú beyákat lehet kapni, és mi a különbség köztük. Ha megvannak az eredmények azonnal frissítem a receptet!
Meglehet, hogy csak az adalékokkal tuningoltak és nem a lepárlási folyamaton, technikán változtattak.
Ez előttem nem maradhat véka alatt, kiderítem ;)

bignor képe
bignor
2008-07-31 csütörtök, 20:52
 

bignor BD GT

Itt Kecsón JET illetve TESCO kútnál van 98-as, na aztán, hogy az a 98-as 98-as-e, ki tudja. Mindenesetre a mazdimba 98-as kéne, ahhoz van szokva, és nyár vége felé már tankolni szeretnék bele. Mostanság nagyon jó volt a fogyasztása:)

horompoli.gabor képe
horompoli.gabor
2008-08-01 péntek, 08:45
 

Igen, a JET, OIL, TESCO kutakon még lehet kapni.

boni képe
boni
2009-10-02 péntek, 17:52
 

98-as benzin van Veszprémben.

Petya626 képe
Petya626
2008-07-31 csütörtök, 19:38
 

Szép kis írás lassan már vegyészmérnök lesz az emberből:D

mat323 képe
mat323
2008-07-31 csütörtök, 22:29
 

Gábor, Látom szöszölsz a csatolt főképpel! :) Egyszerűen kattints fent, a cím alatt, a "Szerkesztés" gomb mellett a "Kép csatolása" fülre.

horompoli.gabor képe
horompoli.gabor
2008-08-01 péntek, 08:43
 

;) ó köszi!

ocsisajt képe
ocsisajt
2009-03-04 szerda, 15:31
 

Szuper!

namostakkor ezhogyisvan?

"100 / 10% Aceton / 90% 98-as Benzin
100 / 20% Nitrometán / 80% Alkohol"

mind a 2vel el lehet erni a 100as kevereket? (sorry anno majdnem megbuktam kemiabol, nekem kinai :D)

Acetont meg nitrometant honnan lehet szervanyolni? :D

amugy itt Zugloban van AVIA kut ahol 98as benyo van! plusz kerepesin is van egy nem messze ;)

szerk: az erdekelne, hogy akkor beallok mondjuk kutra tankolok 30 lityi 98ast es hozzaontok 3 litiy acetont es kesz is? :D (meg mindig bendzso vagyok kemiabol sry :D)

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Tartalom átvétel

Magyar Mazda Klub - Mazda közösségi webhely

Médiapartnerünk: carmania.hu