Prototípusok

A Mazda Motor Corporation a 2011. március 1-13-ig megrendezett, 81. Genfi Autószalon sajtó számára nyilvános napjain tartja új, MINAGI elnevezésű, kompakt crossover tanulmányautójának világpremierjét. A Mazda MINAGI koncepció a SKYACTIV technika első képviselője, illetve a tavaly bemutatott ’KODO – a mozgás lelke’ formanyelv részleteit is tökéletesen megtestesíti.
A Mazda SHINARI koncepcióautó egy tisztán négyajtós, négyüléses sportkupé-tanulmány, amely tökéletesen kifejezi a ’KODO – A mozgás lelke’ formatervezési elvet, végtelenül elegáns és kecses formában. A japán shinari szó a lenyűgöző ellenerőnek azt az erőteljes, de rugalmas megjelenési formáját jelöli, amely nagyszilárdságú anyagok, amilyen az acél vagy a bambusz, csavarásakor vagy hajlításakor lép fel.
Budapest, 2010. május 20. A 90 éves Mazda története elválaszthatatlanul kötődik az innovatív motorok és hajtásláncok technikai fejlesztéseihez. A japán gyártó még sosem bánta meg, hogy járt utat hagyott el járatlanért; hogy állandóan új, nem konvencionális megoldásokat keres, melyek távol állnak a mainstream-től. A 90 éves évforduló jó alkalom arra, hogy végignézzük a mérföldköveket.
Ebben az évben (2010) a Mazda több különleges évfordulót is ünnepel. A vállalatot 90 évvel ezelőtt hozták létre az innováció és a minőség jegyében, ill. pontosan 80 éve dolgozik a motorizált mobilitás fejlesztésén. A Toyo Cork Kogyo Kft-t 1920. január 30-án jegyezték be Hirosimában.
A Mazda 626 egy személygépkocsi, amit a Mazda termelt az exportpiacra. Ez a japán piac alapján Mazda Capella volt. A 626 felváltotta a 616/618 és RX-2 1979-ben és 2002-ig adták el, mikor az új Mazda6 a Mazda nagy családi autójaként helyettesített. 4,345,279 db 626-ot és Ford Telstart adtak el világszerte. A 626-ot szintén a Ford Telstarként eladták Ázsiában, Ausztráliában és Dél-Afrikában, de ezt felváltotta az európai-modell a Ford Mondeo.
A Mazda3 hivatalos bemutatója után a gyártó nyilvánosságra hozott néhány képet a tervezési szakaszokból. Ezeken a képeken olyan modellek is láthatóak, amelyek végül valamiért kiestek a végső választás során. Érdekes megnézni, hogy a tervezők milyen vonalakat álmodtak a lapra, miből lett végül is az autó olyan, amilyet a bemutatón nyilvánosságra hoztak.
Korábbi cikkemben beszámoltam az ezredfordulóig elkészített összes kísérleti modellről, most beletekinthetünk, hogy mit hozott a Mazda tervezőasztalára az új évezred. Újabb izgalmas modellek, új várakozások és meglepetések - lássuk hát a tényeket. A cikk folyamatosan bővül - kronológikus sorrendben, mivel az összes modell még nem került feldolgozásra.
Az alábbiakban szeretném végigvezetni az olvasót a Mazda történelmén a bemutatott prototípusokról gyűjtött képek és információk segítségével. Korábban említettem, hogy megnyílt a Mazda múzeumban két időszakos kiállítás is augusztusban, ennek keretén belül is találkozhatunk az alább leírt modellekkel.

Magyar Mazda Klub - Mazda közösségi webhely

Médiapartnerünk: carmania.hu